منو
  • بخش دوم
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

بخش دوم

بخش دوم: بخش دوم

بخش دوم

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA

باسمه تعالی

شماره گروه : 28

اعضای گروه :

شماره دانشجویی :

 نام و نام خانوادگی

9161118

محمد زند خانه شهری

9161102

یوسف توکلی

9161113

مسعود رحیمی

 

شماره جلسه  : 12

شماره تمرین : 2

 

2-     اجتماعات چه تاثیری بر ارزش ویژه نام تجاری می گذارند؟

 

Community:

·         يك جمعيت هدف دار با اهميت در تجارت الكترونيكي

·         مجموعه اي از علايق مشترك افراد ، ارتباطات در هم تنيده و متعهدانه ، تعاملات مكرر ، ‌سيستم و يك تجارت الكترونيك هدفمند

·         يكي از وجوه تمايز بازاريابي الكترونيك و بازاريابي در محيط آفلاين

·         مجموعه اي از ارتباطات در هم تنيده كه بر اساس دسته اي ازعلايق و سلايق مشترك شكل مي گيرد

·         مجموعه اي از تكرار تعاملات براي بر آورده كردن نياز هاي فردي و اجتماعي كه راهي به جز اجتماع ندارند

·         يك دورهمي مفيد براي اهداف مشترك با تعاملي چند سويه كه افراد را به هم مرتبط مي سازد

·         ارتباطات دست جمعي متشكل از گروه هاي هم فكر و گاها متضاد

·         محلي براي طرح نياز ها ،‌بهره ها ،‌برخورداري ها ،‌كار ها و فعاليت هايي كه ماهيت اجتماعي دارند

·         فضايي براي تقسيم كار ها ، نياز ها و رفع نياز ها

·         محيطي براي پرورش‌ ايده ها ، خلق و خوها و انديشه ها

·         جامعه اي از افراد فعال براي خلق آرمان ها ،‌عقيده ها و ادغام ايدئولوژي ها

·         مجموعه اي از افراد ، فرايند ها ،‌فرهنگ ها و تكنولوژي ها

 

شايد هزاران تعريف ديگر از Community وجود داشته باشد. اما آنچه اهميت دارد اين است كه كسب و كار ها نياز دارند تا براي افرادي با سلايق ،‌علايق ، ايده ها ، خلق و خو ها و تفكر ها ، فرهنگ ها و سطوح فرهنگي مختلف در اجتماعات بزرگ و كسترده فعاليت كرده و يك برندينگ ارائه كنند تا از كسب و كار هاي موفق بشمار آيند. لذا درتجارت الكترونيك به جامعه اي از افراد نياز است كه اولا ما را بشناسنند و ثانيا علايق مشتركشان باعث تكرار ارتباطات و تعاملات آنها شوند ، ثالثا بتوانند مشكلات خود و حتي كسب و كار ما را حل مي كند.

مثال ‌:

·         ممكن است افرادي باشند كه بسطحي از بلوغ در كسب و كار مربوطه رسيده اند كه نياز جديدي دارند :

ارتباط مشتريان با كسب و كار و ارائه نياز هايي كه ممكن است شركت به آنها نپرداخته باشد بسيار ارزشمند است و اين ارتباطات اگر چه ممكن است در محيط آفلاين هم قابل انجام باشد اما در محيط آنلاين زمان و و آزادي كاربران بيشتر خواهد بود و همين امر باعث مي شود كه كاربران با صميميتي كه در ارتباطات مجازي خود با شركت دارند نظرات و پيشنهادات خود را به بهترين نحو و در هر زماني كه خود راحت تر هستند به شركت انتقال دهند و شركت هم به راحتي مي تواند بشترين درخواست ها را مشاهده و به آنها پاسخ دهد. اين صميميت و اين ارتباط و دريافت ايده هاي جديد مشتريان براي نام تجاري ما بسيار مفيد است و حتي مي تواند باعث رشد و ارتقاء شركت در مقابل رقباي تجاري باشد. بسيار ديده شده كه ايده هاي جديد مشتريان شركت هايي را با ارائه يك محصول جديد مطرح كرده كه تا قبل از آن هيچ وقت ديده نشده بودند. ارائه خودرو هايي با تغييرات جزئي ، ارائه خدمات نوين بانكي يا بيمه اي ، ارائه خدمات گارانتي ،‌ارائه خدمات جديدي در هاستينگ و سيستم هاي مديريت محتوا و غيره .

·         ممكن است افراد توانايي داشته باشند كه به نياز سايرين پاسخ مي دهند :

اين افراد تاثير بسزايي در بازخورد مفيد و پشتيباني بهتر محصولات و خدمات شركت خواهند داشت و با انتقال تجربه خود به مشتريان جديد حركت بسيار موثري در جلب رضايت مشتريان جديد انجام مي دهند.چرا كه ممكن است محصولات و كالاها و خدماتي كه توسط شركت ارائه شده اند گاها توسط پشتيبانان شركت به كار گرفته نشده باشند و مشكلاتي داشته باشند كه كاربران فعال بيشتر آنها را مشاهده كرده باشند. لذا انتقال تجربه كاربران حرفه اي تر به كاربران تازه كار مي تواند بسيار مفيد باشد و بالعكس نبودن اين تجارب و وجود سوالات بدون پاسخ براي مشتريان ميتواند نام تجاري ما را در معرض خطر قرار دهد.

 

·         شايد ‌افرادي باشند كه از كسب و كار ما نارضايتي دارند و ممكن است با طرح آن بدون اطلاع ما ، سابقه نام تجاري ما را خدشه دار نمايند. اگر اين بازخوردهاي منفي فقط به اطلاع شركت برسد كه قابل حل و پيگيري تا رفع نارضايتي است ،‌در غير اين صورت مي تواند انجمن هايي را ايجاد كند كه به نفع رقيبان تجاري باشد و نام تجاري ما را زير سوال ببرد و حتي اگر در زمينه اي انحصار كالا يا خدماتي براي نام تجاري ما باشد باز هم صداي نارضايتي مشتريان آنقدر فراگير شود كه به گوش جهانيان برسد.

با ايجاد يك اجتماع آزاد و البته كنترل شده و هدفمند مي توانيم علاوه بر ارائه خدمات به كاربران و جلب رضايت آنان ، از مشتريان عادي و مشتريان وفادار ، اعضاي فعال ،مبلغان و حتي بازديد كنندگان ، استفاده كرده و تبليغات بسيار گسترده اي بصورت مثبت و كاملا رايگان داشته باشيم ، ايده هاي جديد دريافت كنيم ، نظرات ، انتقادات و پيشنهادات را در اختيار داشته باشيم و از حرف هاي نامربوط و گاها مربوط به مشكلات كسب و كارمان مطع باشيم و آنها را سامان دهي كنيم .ممكن است سوالاتي براي كاربران و مشتريان جديد ما مطرح گردد كه بارها مشتريان با سابقه تر با آن برخورد كرده باشند ، ايجاد يك اجتماع اين چنيني مي تواند تاثير بسزايي در جلب رضايت مشتريان ما داشته باشد. از  آنجا كه ارتباط قبل ، حين و بعد از خريد براي مديران كسب و كار مهم است. لذا داشتن يك محيط اجتماعي جهت برقراري ارتباطات هدفمند بسيار موثر خواهد بود. اين تاثير نه تنها براي تبليغات و فروش و افزايش سود شركت بلكه براي تصوير سازي هرچه بهتر نام تجاري شركت و محصولات يا خدمات ارائه شده شركت مفيد خواهند بود.

عضويت و توانمندي تقسيم بندي و دسته بندي موضوعي ، اعتماد اعضا از ويژگي هاي مهم اجتماعات محسوب مي شوند. اگر به وب سايت برند هاي برتر توجه كنيم متوجه خواهيم شد كه اين شركت ها با زيركي خاصي كاربران را ابتدا عضو و سپس با ارائه خدمات ويژه معتاد به سايت خود مي كنند و پس از عضويت و تبديل كاربر به يك عضو فعال شبكه اجتماعي خود سعي در دسته بندي مناسب كاربران وگروه بندي مناسب آنان دارند. اين شبكه ها در جهت اعتماد سازي و انتقال تصورات مثبت به ذهن كاربران نيز استفاده مي شوند و اعضاي اين شبكه ها با شنيدن برندهاي مربوطه ناخودآگاه متوجه ويژگي هاي مثبت محصولات و خدمات اين شركت مي شوند.

تشكيل اجتماع براي كسب و كار ها بسيار مفيد هستند ، اما چرا؟

تولیدکنندگان کالاها و خدمات همیشه به دنبال این هستند که برای خود یک برند ایجاد کرده و محصولات خود را تحت آن عرضه کنند

برندينگ گام هاي متعددي دارد

يكي از اين گام ها اجتماعات است

 

كارها و نقش ها در اجتماعات آنلاين وظيفه نيست ، انتخابي و داوطلبانه است ،‌هيچ سلسله مراتب و هيچ اجباري وجود ندارد.

کار Community توانايي انتقال تجربه ،‌ احساسات ،‌ افكار ، ايده ها ، عقايد ، رفتار ها ،‌خلق و خو ها و . . را براي  مشتریان ،‌مديران و صاحبان كسب و كار خواهد داشت.

امروزه بازاریابی از طریق کاربر به کاربر توجه مدیران شرکت ها را به خود جلب کرده است ، انتقال نقل قول ها و تعریف های مثبت از کالاها و خدمات شرکت ها ارزش و قیمت فراوانی برای صاحبان سرمایه دارد. بسیاری از تجارت ها در حال کم کردن بودجه تبلیغات سنتی خود و اختصاص آن به عضویت بیشتر مشتریان فعلی خود در اجتماعات مجازی هستند به این امید که آنها از طریق دهان به دهان، خدمات آنها را تبلیغ کنند.

 

رضایت مشتری ، رفع نیاز ها ، ارتباطات صمیمی چیزهایی هستند که فقط در اجتماعات منتشر و اطلاع رسانی می شوند ، اگر شرکتی با تبلیغات میلیارد دلاری هر روز به همگان اعلام کند که مشتریان ما از ما راضی هستند و نیاز های آنها بسرعت پاسخ داده می شوند و بهترین خدمات و بهترین محصولات با بهترین کیفیت به مشتریان ما ارائه می شود، آنقدر تاثیر ندارد که مشتریان خود مبلغان کیفیت خدمات و محصولات این شرکت ها باشند ، در واقع برندی که توسط استفاده کنندگان تبلیغ شود همیشه بهتر از برندی است که هزینه های هنگفت برای اجبار بهترین بودن را دارد. چرا که استفاده کنندگان و خریداران فقط مردم هستند و آنها باید کیفیت و رضایتمندی را به هم اعلام نمایند و فریاد شرکت ها هر قدر هم که برای کیفیت واقعی باشد به گوش کسی نخواهد رسید. درواقع رضایت مشتری را خود مشتری باید سینه به سینه به مشتریان دیگر منتقل کند.

در این خصوص رضایت مندی مشتری می توان به این ضرب المثل بامعنا هم اشاره کرد :

مشک آن است که خود ببوید . نه آنکه عطار بگوید.

 

 

اجتماعات

·         به این دلیل تعدادشان زیاد شده است که شانس گرفتن ارزش بیشتر برای مشتریان و داشتن حیات بیشتر برای صاحبان کسب و کار را بیشتر می کنند.

·         نیاز مندی های متفاوتی را مرتفع می کنند.

·         پایه و اساس اجتماعات آنلاین علایق مشترکند

o        اجتماعات اطلاعات محور ( اجتماعی که علاقه به خرید و فروش اجناس قدیمی دارند )

o        اجتماعات فعالیت محور

o        اجتماعات اشتراک محور

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید